First Love
"untung le pandai~"
posted by hdyh 17:17 1 comments
Apabila cikgu memberi semula kertas peperiksaan(ppt).....

friend: wei kau dapat berapa?
aku: 63 je..
friend: *pandang kertas sendiri* untunglah pandaiii!

Aku paling pantang orang kata "untung le pandaii.." "pandai bole la" some sort of that words. Benci gila aku dengar ayat-ayat separuh memerli, aku tak tahu sama ada diorang puji atau ada makna lain. Oklah,kalau nak kata macam tu,fine..aku boleh redha lagi sebab aku faham diorang saja cakap macam tu nak buat orang hidung kembang semangkuk atau apa kan..tapi kalau dah banyak kali..tak rasa cam annoying gila ke? Rasa nak punch kunalen je mereka-mereka yang berkata sedemekian rupa.


Ikutkan hati yang lemah lembut ini,aku diam *muntahpelangi* . Biasa dengarkan time result dah keluar, lepas tu share-share markah nak tengok siapa lagi teruk or ok. Bila lebih markah sikit "untunglahh" . Apa yang untungnya entah,lain la kalau dapat markah ciput macam tu dapat sekali makan free,haaa itu lagi untung weii..jimat duit belanja 3 inggit aku.

Apasalahnya kalau tukarkan perkataan "untunglah" kepada "tahniahlah" dan orang lain akan respon yang baik..daripada dapat makan sebijik penumbuk. Bukan pandai sebab dapat markah macam tu,its okay dapat markah rendah ke apa,but still awak boleh cuba lagi..result kita pun lebih kurang orang tak ulangkaji but yet still oklah..haha. You can try harder in next exam,who knows right? you can get better than anyone else? And then everyone will says this "UNTUNGLAHHH!!!!" than you will know how the feels is...sekian
design by Wanaseoby