First Love
Big Dreams
posted by hdyh 15:18 0 comments

Yayy! dah boleh online balik . wuuuuuuuuuuuuhuu ~(-^-)~ . Sebenonyee lappy aku mendap sikit , soo kalau dah mendap meansnye rosak. HAHA . aku pelik ler , abang aku dulu pakai lappy nie laju je dia punye effect. Sekali aku pakai sekarang dah lebo. Keyboard punye huruf 'R , Q ,T' pun dah tak mandang -..- aje ganeh betol kamu nie . Hehehehehe. jari aku semua comeii-comeii :3 . agoknye itu le puncanya. Wahaha.

Back to the topik kiteww hari nieww yeww,  haishh tergedikss pulakss ._. . Ok , kau orang ada cita-cita besar? Well , gua pun hade. cehh :p . Bezanyaa , impian kita or cita-cita agak berbeza. Walaupun sama tapi tak semudah tu kita boleh kecapi , mesti ada halangannya tersendiri ummm..dugaan lah katakan right? Aku kan...selalu angan-angan nak pergi belajar dekad luar negara . Terbang sana, fly sini , duduk sana. Kalau boleh nak angkut mak bapak aku sekali duduk sana. Tapi  KALAU aku boleh pergi sana pun , aku tetap ingat Malaysia , darah tumpahnya disana. Cehh betoi ke ayatnye? .-. err. Abaikan. 

Walaupun aku bukanlah anak , kawan , saudara , sepupu , se se..se apa lagi ? -.-' haiyo. *sambong* yang pandai lagi bijaksana. Pasang angan-angan tinggi mengunnung ! tapi belajo macam nak tak nak ? hapahh pun tarak. Habu pun taknak . Thats normal things la you olls!. lololol ~! . Mula-mula dah cadang 
"Aku nak belajar rajen-rajen..aku nak mak bapak aku menangis kerana kesungguhan aku dan bangga ada anak macam aku" 
semua org  ada kan cakap macam tu? Siap berkerut-kerut dahi. Siapa yang tak nak mak bapak bangga dengan kita kan? kan? kan?. Aku lagi nak. Aku tak pernah dapat A dalam mata pelajaran kalau ada pun sekali aje itu pun masa trial UPSR tahun tahun lepas punya. Mata perlajaran  BI . Puihh! nak nunjukk ahh tu!! hahaha . Shhhhshh. ape salah nye kan? BI kut. Aku suka BI <3 i like. 

Math? Sains? ahahaha kimsalam -.- paling koman pun dapat B or C aje. Atehh pago je markahnya. Sebab tu la kita kena belajar rajin-rajin kan? Aku pun duluu siap berjanji nak belajar betul-betul tak nak main-main. Haishhh tk dapet den nak nolongg! janji tinggal janji aje. Yaa , aku nie memang rope ini. Kalau bab bab belajo nie , kena ada dia punya strategi. cehh strategii oww ~. haha. Yela , kena tenang , suasana yang aman tiada gangguan jembalang-jembalang batak dirumah/adik/ . Itu lah paling fail. adik-adik mesti ada je buat bisingg! naik bernanah telinga aku dengo nye -.- Lagi satu, kalau nak study , kenalah siap kerja kerja dirumah dulu. Tak akan buat satu , lepastu..
"Peah!!...mai kedapo , potongg sayoo..masak nasi jgn lupe!..pastu jemo kain" 
haa sudah! tak masuk ahh ilmu. Asyik kena panggil dengan bonda aje , itu aku le selalu. mueheheheh.

Menimba ilmu nie senang , cuma kita aje yang malas nak belajar. Sedangkan Allah s.w.t pun suruh kita menimba ilmu supaya diakhirat kelat ada bekal untuk dibawa. Kan? So sebagai Mangsa PBMSR tahun depan yang tak lama lagi datang, aku pun kena belajar..fokus on study. Yeahh. Bertawakal , berdoa , berusaha. Insha Allah berjaya.
Cehh udoh rope pesanan ikhdmat masyarakat pulak . bhahaha.

*pelajar contoh yang terbaik -______-* cehhh kate org! die pun serope jeer! . eh iyeke? ihihihi *tutupmukadenganbaldi* . 
design by Wanaseoby