Sunday, 1 December 2013

Kenapa nak cantik?


Assalamualaikum. hmmm , udoh udoh le tu asyik cite sedih je manjang -.- . Haha . ish tadenye nak cite sedih sedih bagaii. lol. Ha! kenapa nak cantik? . Selalunya kaum hawa yang obses tentang kecantikan. ye aku mengaku. Aku pun nak cantik nak lawa nak cun nak putih melepak and sama waktu denganya ~ . Korang pun nak jugak kan kan? Yayy! kite geng :* . hihihi. Tapi bagi aku kan, cantik nie bukanlah semata-mata nak menunjuk-nunjuk dekat orang "Haii you olss tgk lah muke my olss ~ cantik an an?" ishh eidak le. Itu RIAK namenya. 

Aku cuma nak cantik sebab tak nak orang kutuk diri kita yang serba kekurangan nie. Malu k malu ._. dengan adik-beradik sendiri pulak tu. Huhuhu cedih* sobsobsob. Kaum hawa termasuklah aku sanggup beli berjuta-juta jenama produk kecantikkan semata-mata untuk cantik. Tapi aku tade la berjuta-juta setakat beringgit-ringgit mau le ._. duit tak mandang. Dulu aku tak kesah sangat dengan diri aku nie. Tapi bila aku dah semakin dewasa dan semakin muda *cough* . Aku mula sedar bahawasanya , kecantikkan perlu ada di dalam diri kita bukan untuk diri kita aje untuk suami kita pun bole. kau dah kawen ke? cehh :p . Tade la aku just bagi pendapat jer. Hok'alohh . 

Walaubagaimanapun, aku wakil daripada kaum hawa yang lain. cehh. Cantik tak semestinya kena dengan muka kita je ye? Kalau cantik hati kan bagus, cantik rupa ,cantik hati baru molek . Ada jugak orang nak ye. Ini eidak cantik rupa tapi hati  hodoh bebeno pun. means : perangai buruk. Sebernanye, aku tertanya-tanya kenapa ek kita nak cantik? sedangkan rupa dan paras kita tak membawa ke akhirat. Sedangkan Allah tak akan soal "Cantiknya kamu nie, apa rahsia nya?" . tadenye. Tapi itu di alam akhirat nanti. 

Aku ada kawan namanya kelly {bukan nama sebena}/taknak dedahkan identiti seseorang/ . Dia nie rupa tade la lawa {bukan nak kutuk} . Dia kata dia teringin nak cantik teringin nak ada orang yang sayangi dia{bf} tapi masalahnya dia tak cantik . Orang padang dia jijik. Aku denga pun rasa nak nangis tak berlagu. Dia kata "aku tak cantik macam orang lain" . See ? aku tak suka dia cakap macam tu. Dia comel apa. Entah lah , bagi seseorang perempuan yang kurang cantik susah nak disayangi orang. Sebab dia macam tu jer orang benci dia? Pity her. Tapi , Alhamdulillah , masih ada lagi orang sayang dia , ada yang nak kawan dengan dia aku lah tu . hihihi bangga sekejap. lol. poyooo ah aku. Bagi aku kan, dia tu cukup baik. Baik sangat-sangat! . Sayangnya, diorang tak nampak ape yang aku nampak. Itulah kesimpulanya, jangan padang orang dengan rupa-paras , padanglah hatinya. 
   nobody perfect , try to be original , try to be you 

No comments:

Post a Comment