First Love
Pengalaman.
posted by hdyh 19:21 1 comments

Assalamualaikum w.b.t ^^ 2 minggu yg lepas aku dah start keje dkt dewan makan as pramusaji, mengisi masa lapang sementara tunggu result spm nak keluar, baik cari keje idok? Ade sikit duit poket. Hari pertama lagi kaki dah nak rabak dah...walaupun ada air cond dalamnya but still rasa penat plus namatiii asenye. Punye ler beso dewannya. Hari pertama tu..peserta 30 org ,pehhh macam macam ragam manusia aku jumpa. Ada yg banyak cakap , ada yang tak puas hati , ada jugak nak kena sodok dengan senduk. Makanan buat cukup2 , nak mintak lebih mmg tak boleh lain le ada lebih-lebih bole ler bagi an. Majoriti kaum hawa yg lelebih. Sabo je ler akuuu..haih. 

Tapi..memang best. Banyak gelak je keje situ,semua crew2 dekat situ semua sporting,gegile perangai. Ada jugak membe sekolah dedulu keje situ. Tu pun lebih kurang perangainye. Serius cakap,first day tu pun dah rasa seronok. Masakan abg abg chef kat situuuu semua sodap-sodap lagi2 nasi goreng kampung. Tapi satu jelee aku tak paham dgn deme ni...diorang ni macam tak reti sgt nak uruskan sesuatu perkara even sekecil cili padi benda tu,nak kena disuruh baru buat. Anyway, meh aku cite skit pasai abg abg chef dkt tmpat kje aku tu..ahahaha nak cite pun rasa nak gelak golek-golek. Ade le akak yg kje situ,kak jannah. Dia pun lebih kurang perangai gegilenye..dia bnyak guide aku. Abg2 chef tu digelar abg beralun kata kak jannah sebab diorang jenis lembut...tapi dengo deme melawan kemain, asal tgh buat keje dkt depan ade le suara deme dkt dapo gelak ngekek,sampai ke depan dengonye. 

But still diorang mmg pandai sgt buat aku gelak. Sampai aku xleh nak move on dah. Dengo deme gelak pun dah buat aku gelak. Seronok je keje situ,yang tak seronoknye nak hadap muka manusia-manusia yg mempunyai pelbagai ragam. First time rasa cam semangat nak keja situ..walaupun sakit kaki le , sakit lutut, sakit belakang but still best. Buat masa skrng ni,aku tgh rehat,diorang pun dah balik lumut,sebab dkt ILD xde buat kursus lagi,bulan 3 nanti baru ada org masuk. Diorang bukanlah 100 peratus milik ILD, kiranya diorang ni tender baru dkt dewan makan ILD tu. Diorang akan dtg bila ada org buat kursus kat ILD tu. Kontrak diorang hanya 2 tahun dengan ILD. 

Walaupun aku tak arif sgt jadi pramusaji ni,dah ler pemalu,suara pun takde. Jadi pekerjaaan ini agak mencabar bagi seorang yg seperti saya ni...cehhhhhhhhhhh dapat gaji serbu aeon..ngehhhhh

bye❤
design by Wanaseoby