First Love
Bebelan
posted by hdyh 22:33 0 comments
 
Assalamualaikum. Lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gila aku tak menaip. Okay sebernanya,aku ada je masa nak menaip cuma tulah kan,hmm laptop tak seberapa nak canggih. Tsk tsk. Tambah tambah lagi hrurf P keyborad aku takleh nak tekan,laptop dah nak leboo macam ni le rope, nasib baik ada On-screen keyboard. Mungkin dah terlalu lama dan dah nak sampai masa ia menamatkan riwayatnya. Nak buat macam mana en, keganasan tuan empunya laptop. Bila dah lama tak on blog,jari jemari ni mula le nak tgk flashback entry aku deduluuuu..ahahaha ada yg entah pape mende aku merepek, rasa nak muntah darah ada jugak yg lawak dlm entry aku tu,wahahaha bila baca je, i was like wah aku takthu pulak aku ni ada sedikit sense of humor. Kehkehkeh. so time baca tu tersengih sengih mcm org tak betul. 

Ekceli aku nak cite skit fasal peperangan aku hadapi bulan november ritu. Tapi disebabkan ketamakan ingin menonton drama korea yg dh lama tertunggak macam 'W', Uncontrollably Fond, Scarlet Heart,rasa cam geram gila tgk org duk post komen best best,rasa ketidaksabaran itulah membuatkan aku menolak hasrat untuk menaip. Sekian. So,time tu aku rasa gementar,tgn basah , takut , rasa geram dan selalu salahkan diri, sebelum spm lagi aku dah set time alarm nak bangun awal pagi tapi tulaaaaaaaaaaa..aku nak nangis. Aku tak bangun punnnn,sekali pun tak penah! Siap dua kali alarm aku buat! Time exam math lagilaaaaaa aku tak bangun. Siot betul. Time tu aku rasa,aku tak bersungguh langsung! Tak ada rasa nak berjaya! Time exam Bahasa Melayu tu,jantung aku berdegup laju gila,tgn aku ketar-ketar. Aku jadi blur gila lepastu idea tak keluar. Rasa nak nangis dah masa tu,tp aku kuatkan semangat aku buat jugak...entah apelah yg rasuk aku, aku rasa.....aku tak buat dgn....hebat. Bila aku tgk muka dak dak straight A,mesti diorang bngun pagi tdi, mesti diorang study gila gila,bila tgk diri sndri. pehhhhhhhh malu gilaaaaaa,woiii takyah sekolah la woii...asdfhgjkllkkl. 

Matematik,nak taip pun rasa nak hempas keyboard niii...serious aku cakap paper math trial lg senang kut tp aku still tak pass. Yes,aku mmg sejak azali lagi tak minat math. Entahlahhh..aku belaja math ala kadar je, tpi time nak SPM ,cehh mak siap beli buku rujukan,aku pun mula membuat latihan dgn terpaksa, bg aku yg senangnyaaaa matriks,persamaan linear serentak,graf fungsi,set,kebarangkalian,tiap kli ujian benda tu wajib aku buat,tak dpt lulus aku taktahulaaaaaaa.. Aku degil at the same time aku takut, abg aku ada yg bijaksana dlm math,tp aku taktahulaaaaah,aku rasa malu lepastu rasa cm bodoh gilaaaa. Benda basic pun aku tak lepas. Mak aku sllu cam pndg rendah dkt aku. Tiap kali bila mak aku ckp somethng psal pelajaran mesti ada something buat aku rasa nak nangis. Tgklah diri ini....mmg aku tk pandai,aku bukanlah manusia mahupun anak yg rajin sgt pun. Aku just kurang usaha. Ada time aku nangis,bila aku bgthu dkt ayah aku suruh puasa time aku ada exam,tu ikhtiar yg bagus bg anak-anak yg menghdpi peperiksaan lgi lgi spm. Nak tahu ayah aku kata apa? Itu untuk org yg cemerlang,yg bersungguh-sungguh. Sentapppppppppppp gila vavi kau. Ayah aku ckp cam tu mcm aku ni tak boleh je,tpi bila fikir balik,betullah tu ayah,anakmu ini mmg degil dan tak FAHAM erti KESUNGGUHAN. yeppp,thats me. 

Aku redha. Redha dgn ketentuanNya,mungkin ini pengajaran buat aku. So aku terima! Yeah. Tak best kan? Rsa macam rugii gila kan? Belajar sampai 5 tahun. Still struggle benda yg senang. Aku nak nangis jap. Entahlahhh taktahu nak cite apedahhh tetibe takde mood nak taip....lelssssss. Anyway,masa last Spm tu, rasa bebanan dkt bahu dah pergi. Rasa nak jerit kuat kuat,tido puas puas, makan sampai terbukak zip. Lol. Aku tak akan lupa manusia yg buat aku kenal erti ilmu,aku tak akan lupa manusia yg buat aku gembira dan  sentiasa disisi, aku tak akan lupa manusia yg buat aku bersungguh-sungguh dlm pelajaran. Bila fikir balik en, kalau aku tak masuk kelas no.2 mesti aku tak rasa persaingan. Serius aku ckp,time form 4 dulu,rasa terkejut gila dpt naik kelas,mula mula nak tukar kelas,sbb tak nak ambik aliran sains tulen segala tu. Then,sekolah tukar sistem,kelas no.2 ambik akaun. Jadi tak jd tukar. Bila duduk dlm kelas tu,time ujian mesti ada rasa cam tercabar,sebab kelas tu semua dak dak boleh tahan otak deme tu. So dari situ,aku mulaaaaa fikri tntng masa depan aku,ciaaaaa. Lol. Sebelum ni bukan takde fikir masa dpn mungkin deduluu rasa jahil sikit tu yg kureng. Duluuu,aku tk minat pun nak sentuh buku sejarah,tgk pun tak hingin,bila ujian sejarah mmg tak pass. 

Bila duk kelas tu,dgn cikgu nye garang,tk garang senonye,suka usik org je kejenyeee. So aku gigih buat latihan dlm buku apetah yg deme sediakan tu..time ujian keluar,aku rasa seronok buat,sebab apa yg aku buat ,keluar dlm ujian tu,mase tu ujian awal tahun asenye,sejarah kertas 1 aku dpt 29 per 40 , mastu aku rasa cam wahh andaiiiiinye itee,keh keh keh. walaupun korg cam,alah 29 je pun but bg aku time tu le aku rasa bersungguh..membe membe cam tak caye je kan..mase tu 3 org termasuk aku yg lebih dri 20. Jadi sedikit bangga disitu. Kelas tu cam,rebut rebut nak pandai,phm tak phm tak? Aku tkthu nak describe cam mana. Macm tu le kut. Lewls. Kalau tkde persaingan mcm nak tahu kita lemah dkt mana kan?  Dgn masuk kelas no.2 tu jugaklah hati aku ni terbukaaaaaa dgn seorang hamba Allah ni. Heeeeeeeeeee...dulu kemain lg en, entah pape entah aku ni. Abaikan. Alaaa..crush crush je. Tak minat nak berloving-loving segala. Just simpan rasa suka dan minat dkt dia je. Dia sedikit sbnyk ada sifat mcm ex- aku duluuu..jdi sbb tu kut hati aku terbukaa.. acecewahhh perlu ke? Eeeee..alajdhegejg. Nak  taip pun geli asenyee. Tapi sejak dia masuk drama sekolah,dia jdi watak utama. Dia berubah. I mean bukan berubah diri dia sendiri,cumaaa..yelah kan dia tu hensem jugaklah takdelah hensem sgt,dia tu kelakar je lebih..tpi sejak dia buat drama dkt sekolah, ramailahh dak dak dtg tgk,tambah tambah lg perempuan,mana tak cair dgn dia tu. Jadi....dia dikatakan Populerrrrr satu sekolah. Jadi tk heranlah kan dak dak form bawah suka dkt dia..ramai gak peminat dia.. sebelum ni mana ada , akulah peminat no.1 satu dia. tsk tsk tsk. Cehh.  So I feel really really really sad and kecewaaaaaaa. Jadi aku tanam hasrat,untuk menolak rasa suka dan cuba untuk fokus terhdp spm. 

Dan akhirnya,aku sendiri yg sedih. Tapi tak lama,kejap pastu dah. Sebab time spm ritu tak selalu pun hadap muka dia. Bersua muka pun tak pernah. Jadi silent stalker. Takleh gak,dia khabarnya udah ada yg punya jadi aku terima aja takdir dan cuba untuk move onnnnnn. So,biarlahhhh kan. Jadi,sampai sini je lah bebelan dari saya,ate dah lama beno tak taip kan dah jdi krangan.  Buiiii~
design by Wanaseoby