First Love
bug-g
posted by hdyh 20:55 0 comments

Assalamualaikum. Bukan nak kata apa kan cuma adalah satu game dalam fon agak femes dan sangat digemari orang ramai, lagi-lagi teenagers. Aku just nak share rasa dan perasaan yang....agak tidak puas hati. Aku tak kisahlah korang yang main game ni nak sentap ke tak, aku nak jugak habaq benda ni. Haaa. Geram aku. Kluaq dah bahsa kedah aku yg tak sebrpa nak kedah tu. Kakak aku, yg sulung including abg aku dan adik aku main game ni. Story dia cemni, uishhhhhh adik aku sebelum ni tak pernah pakai fon kan, habis espiyemm dia teruih beli fon satu, nak pi belajaq ni pakai fon kan, dah dapat fon tu apa lagi dia, game tu jela dia download dulu! Aku tak kisah sgt dia nak main benda tu sampai buta ke apa, aku tak kisah, dia yang buta bukan aku. HA. Yang aku kisah sekarang ni, dia time raya ritu, YA ALLAH YA TUHAN YA RABBI YA SALAM! Dia duk hadap benda tu jelaaaa tetiap masa, kau bayangkan, orang duk berkemas duk masak, duk itu ini, dia boleh lagi duk main benda tu tak henti-henti, sepupu-sepapat dia yang masa kecik duk main sama-sama tu mai pun dia tak sedo dah. Ada satu hari tu, sepupu lama duk kawan dulu datang, dia duk tidoooooooo, astagfirullah, main benda alah tu sampai pagi. Tengah hari dia duk membuta. Aku tak faham. Sedih, serius sedih weh. Kalau ye pun lah kemaruk sangat nak main benda tu, agaklah sikit. Sedara mara aku yang baya dia pun main gak game tu, tapi takdelah sampai cam adik aku ni haa. Ni kalau adik aku hat tengah belajo ni dapat fon ni habis sekolah nnti confirm benda ni jugak dia hadap. 


Pastu masuk cite abang aku pulak, dia pun duk main benda alah ni jugak.  Aku takleh hat ni, abang aku hat ni memang perangai cemharem sikit, dia ni jenih baran tak bertempat, klau main benda alah ni, kau rasa? Perkataan-perkataan dia luahkan tu agak sedap didengar tak? Ya Allah, kau bayangkanlah dia duk main benda alah tu bila dah kalah apa semua, salah silap apa semua, dia duk mencarut dari akhir game sampai kesudah game, mencarut tu bukan carut biasa2, aku faham. Ye,normal la main camtu kalah camtu tk puas, keluar ayat-ayat tu, tapi carut tu coverlah sikit, takyah nak jerit, takyah excited sangat cakap perkataan tu. Dah kalah tu kalah jelah kan. Aku syorkan dia pi bilik main sorang-sorang, jerit sorang-sorang dalam bilik tu, hang pi carut dalam bilik tuu sampai panehh! Bio terbakaq skit bilik tu dgn hang-hang sekali dalam tu.

Kakak aku ni lagi sorang, dia ni aku takleh blah, memang dia selalu main game ni dalam bilik, bagus lah hat ni, tapi yang tak bagusnya time aku nak mintak tolong skit, urgent punya hal, dia sanggup tak layan! Kau rasa! Aku duk tengah nak nangis teriak dah sampai ayaq mata tak mau turun dah, pastu dia nak marah-marah aku! Aku cam, ya Allah, tolong adik pun takleh? Dia geram sangat aku kacau dia. Dahlah tak kahwin  lagi! haaaa aku dah geram dah ni haaa. Nasib baik masak apa semua dia ingat, dia kan tak kerja, so kerja dia duk terpekik, kukik-kukik dalam bilik dengan benda alah ni. Aku tak jeles, serius aku tak jeles pun dengan diorang, skit pun tak, aku cuma sedih je, sedih gila! Benda alah ni cam- cane eh nak cakap, benda ni cam dah kuasai diri diorang. Nak main, main jelah game tu, main jelah sampai masuk kubo pun. Aku just....i just dissapointed. 

p/s: game ni patut dihapuskan 



design by Wanaseoby